tip studio monitor ...
 
Notifications
Clear all

tip studio monitor for the inpulse 500

7 Posts
2 Utilisateurs
0 Aime
0 Vues
0
Topic starter
i am considering purchasing a pair of powered studio monitors to connect to the inpulse 500 console.
to avoid mistakes, does anyone have any suggestions regarding both audio quality and electrical compatibility with the console?
i mostly play disco, house, hip hop music. so even though a studio moniotr should be balanced, i have a preference for good low frequency response.
i would not want to exceed the budget of € 500.00, preferably less.
do any of you have direct experiences and what would you recommend?
one more thing .... i guess it is preferable to use the trs output of the console, this is always unbalanced like the rca output? so mono trs connectors?
0
Topic starter

Have you checked the DJ Speakers section?

0

Hello Ninosa,

I use both Monitor 5 and the older XPS 2.080 DJ (replaced by DJMonitor 42 in Hercules range), and both are OK:
- Monitor 5 are great, but heavy, I use them at home and I sometimes bring them with me for live events, I carry them with a Flyght Pro Gorilla GAC412 bag. As most medium-sized monitors, they are great as near field speakers or can be used to host a party at home with 30 people, but monitors cannot replace public-address speakers for a large audience
- XPS 2.080 DJ, as their follower DJMonitor 42, are perfect for mobile use: I use them as mobile solution when I visit my family or my friends and we do music together, but they are not powerful enough to be used as nearfield monitors for live events (when placed at 2m of public address speakers playing hundreds of watts, you cannot hear them). 

My XPS 2.080 DJ were a replacement solution for my former Klipsch ProMedia Ultra 2.0 speakers, which were good for mobile use, but not very good in low frequencies playback (no bass reflex tube as they are small, no deep bass as light-weight speakers would move if they played strong deep bass). 

Vous pouvez utiliser des moniteurs symétriques (entrée symétrique) ou asymétriques (entrée non symétrique), car les entrées symétriques (TRS) fonctionnent toujours avec des câbles asymétriques (TS).
Une différence importante entre les moniteurs et les systèmes hifi est que
- les retours ont un rendu plat, pour que le musicien puisse entendre tous les mauvais côtés d'un son, et les corriger : les retours ne pardonnent rien,
- les systèmes hifi ont une restitution flatteuse, pour que le public entende un son agréable : les systèmes hifi sont plus tolérants que les moniteurs,
vous entendrez peut-être le même type de différence entre un casque DJ et un casque hifi.

Les moniteurs dotés d'une alimentation dans chaque haut-parleur ont généralement une qualité audio plus claire que les haut-parleurs dotés d'un amplificateur stéréo dans un haut-parleur et d'une sortie audio amplifiée câblée au deuxième haut-parleur, car les amplificateurs de séparation évitent les croisements entre les canaux gauche et droit.

Pour une bonne réponse sur les basses fréquences, je vous conseille d'éviter les enceintes petites et légères, car même lorsque leur qualité est bonne, être petites et légères rend difficile la restitution des basses fréquences, et je ne suis pas fan de rajouter un subwoofer aux petites fréquences. les haut-parleurs ne jouent que les médiums et les aigus, car les basses fréquences sont alors jouées en mono (d'un autre côté, ajouter un subwoofer aux haut-parleurs jouant déjà les graves, les médiums et les aigus est souvent une bonne chose).

Les moniteurs nécessitent quelques heures de rodage : lors du premier démarrage, le son n'est pas très précis et il faut quelques heures pour obtenir un son clair et fin (j'ai couru 24 heures dans mon Monitor 5 pour obtenir le le son que j'ai maintenant).

0
Topic starter
Merci beaucoup pour l'explication détaillée.
Je suis bien informé et je connais la différence entre "studio" et "hi-fi" avec casque. Je pensais que le même principe s'appliquait également aux haut-parleurs.
En attendant, je tiens à préciser que le mien n'est qu'un hobby, je n'ai pas l'intention de jouer en public mais uniquement dans ma salle Home Teater, qui dispose de panneaux insonorisants, ainsi que de Bass Trap.
Je souhaite acheter les moniteurs pour jouer de manière "équilibrée" en les plaçant, si nécessaire, au-dessus du Klipsch RF 82 II et en écoutant à une distance d'environ 2 mètres.
Les 5 moniteurs que vous proposez disposent d'un woofer de 5", je pense un peu trop petit pour bien s'exprimer sur les basses fréquences. Je serais orienté sur une paire de moniteurs, bi-amplifiés, avec des woofers d'au moins 6".
Maintenant que j'ai réglé au mieux ma chaîne hi-fi, avec le RF en mode bi-ampli, en mettant le tout à plat, on vous assure que les Klipsh frappent fort et fort mais sans aucune résonance. J'ai aussi le caisson de basse mais quand je joue avec la console je l'éteins toujours.
Switching to the monitors, without using the sub (I am against it for a studio use) I believe that a good low frequency response is necessary that only a woofer of a certain size can give. Obviously the quality is not given only by the size of the woofer, but also by other factors such as the intrinsic quality of the components and the technology used. Certainly also the bi-amplification for each speaker.
Actually the 5 monitors would be interesting, if only they had a slightly larger woofer. Maybe if Hercules made a "monitor 6" that might be my choice.
In the meantime, I'm not in a hurry, while I'll decide I'm "satisfied" with the RF 82 {#emotions_dlg.wink}
0
Topic starter
I am considering purchasing a pair of monitors which however have no RCA input, they only have XLR and TRS.
The question is whether I can use cables with TRS jacks or should they be TS jacks? Obviously, from both ends.
0
Topic starter

alternatively can I always use RCA TS adapters?

0

Bonjour Ninosan,

You can use either TRS (balanced) or TS (unbalanced) cables: the good idea behind 1/4'' balanced input/output format is that it works both with balanced and unbalanced cables.
And you can also use RCA to TS cables, or RCA to XLR cable, or RCA to TS adapters.

0
Topic starter
Merci,
I imagined this.